En wannabe, en jägare och en 50plussare.

Sitter på bussen på väg tillbaka mot Umeå. Regnet öser ner och jag har kungaplatsen, längst fram sitter jag och kollar på de ilskna regndropparna som slår mot rutan. Känner mig rätt nöjd med att sitta och bara se på.

Jag har haft en kanonhelg i Luleå tillsammans med mina vänner up north. 22års festen blev mycket lyckad må jag säga. Det var en hejdundran blandning av människor hemma hos Elin och det ledde till heta diskussioner om hur stor chans det är att skjuta en älg på Storgatan. Efter många dumma frågor och en allt mer irriterad Rånebo så sprang vi där ifrån. Blev jagade av hans flickvän som ville att bevisen av diskussioner skulle raderas från min kamera. Shit det var synd att hon kom ikapp mig för annars hade jag kunnat tjäna pengar på Youtube! 

På krogen fick jag känna mig yngst och det kändes bra. Jag och David (Victors kompis) hade väldigt roligt åt alla gammlingar på dansgolvet. 50 plussarna var inte nådiga att knuffas, bufflas och rumpas på dansgolvet. Vi stod i mitten och bara skrattade åt kaoset. Skulle kunna gissa på att lätt fem generationer var på det där dansgolvet. Bästa var nästan när jag och David satte oss ner i en soffa så satt två damer (55+) framför oss och när Living on a prayer spelades så tog hon upp knytnäven och sjöng (skrek) och kollade mot mig "WOOOW LIVING ON A PRAYER". Hahaha det var bara att glatt hänga på Berit.

När vi fick nog av allt dansande så gick vi ut och väntade in resten som var på Allstar. Det kom då fram en man och gissade min och Davids  dialekt och efter att jag försökte förklara att jag var från Stockholm så säger han "Min systersbarn är som du, dem vill vara något dem inte är!" haha ja men jag tackar!

En hamburgare på Max och en taxiresa hem!

Tack för denna minnesvärda helg! :)


Puss // Clara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0