Väljer mina ord

Idag började allvaret. Anatomikursen är startad och jag tror alla i klassen kände att pluggfriden är över. Det är nu det börjar. Gammelfaddrarna tyckte jag var lite väl kaxig när jag skrivit att det går att ha ett liv när man pluggar. Får se om jag ångrar de orden efter den här kursen.

Under introduktionen idag med den nya läraren så skulle man säga sitt namn, vart man bodde och två intressen. När det var min tur så säger jag "Jag heter Clara, bor i korridor på Ålidhem. Jag gillar att hmm  festa". Läraren skrattade till och säger: "ja men vem gillar inte det?". Då brister jag såklart ut: "Men asså jag är rätt bra på det också!". Det blev lite skratt och blickar vände sig mot mig. Läraren såg lite bekymrad ut och gick över till Fredrik som såklart är en guldklimp och säger "Jag heter Fredrik, bor på Ålidhöjd och spelar basket med Iksu". Läraren såg lite nöjdare ut. (Hon var ju såklart Iksu ledare dessutom!)

Fredrik kollade på mig och skakade på huvudet. Kunde du inte komma på något bättre Clara?!

Haha vad fasen man måste ju säga sanningen. Alla kan ju inte säga att man gillar att sticka och läsa böcker :)


Puss// Partyälskaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0