Lucia

Igår var det riktigt mys. Jag, Carro, Emmy, Becka, Emma, Petra, Amanda och Towe var som dagt hemma hos mig på kvällen och bakade pepparkakor, knäck och annat julgodis :) Sen så åt vi carros hemkokta tomtegröt och Emmy fick mandeln. Riktig lussevaka vill jag lova men vi gick och sov vid ett-tiden för vi var så trötta. Jag Emma och Amanda sov i min säng och Becka, Carro, Petra och Towe som i mammas säng och Emmy offrade sig för att ta golvet ;) . Det var lite trångt men jag var så trött så jag somnade på en gång iaf :) 

Vi var i skolan kvart i 7 imorse och värmde upp rösterna sen lussade vi för lärarna i lärarrummet. Det gick väl inte så jätte bra haha jag började skratta ett antal ggr som när Kalle ska hitta trumpinnen så säger han högt "Crippen ge mig klubban" haha det var as kul för stunden ;). 

klockan 9 lussade vi för hela skolan och det var många fler än vi väntat oss. Men det gick faktiskt bra och jag klarade mig från skrattattacker :). Fick höra sen att alla trodde det var jag som var lucia haha.. men nejnej hur kunde dom tro det? 
Efter luciatåget vare lite dans men ingen bra musikdans :) 

Nu ska jag skriva klart ett arbete, sen hem, sova, middag hos syrran och Kalle kommer ikväll. 

Puss


Lucia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0