Alla älskar brevbärare

Jag känner mig så omtyckt i min blåa postuniform. Aldrig har så många hälsat, vinkat, blinkat med helljusen och tutat på mig i Kungsängen. I min blåa uniform är jag inte Clara utan brevbärare och alla älsakar brevbärare, right?.

Barnen är så söta, de springer och cyklar ikapp en och ropar hej och lyser upp som solen när det delas ut post till just deras brevlåda. Men idag var jag med om något alldeles utöver det vanliga, en unge började ta kort på mig och min gula cykel! haha jag visste inte om jag skulle säga till henne haha men hade inte hjärta att göra det så jag log och delade lite fortare och tänkte att jag är ju trots allt BREVBÄRARE :)




Förresten så gick det bra att lämna blod idag, eller jag gav bara två prover så om jag är frisk så får jag börja ge blod om tre månader. Problemet med mig är att jag har jätteosynliga blodkärl i armvecken så jag var tvungen att ha ett hårt band runt armen så sköterskan skulle kunna se vart hon skulle sticka nålen. När jag kom ut till pappa och berättade var hans kommentar "Vad bra Clara! Då blir du inte knarkare iaf". Haha min pappa i ett nötskal!

Jag har haft Lina och Joel på middag ikväll. Mucho trevligt. Jag ska kanske köra ner Joel till Linköping efter att vi varit på Gotland och så ska jag stanna där några dagar och se hans stand up :)


Puss på Er!


Clara "The postman" Berglund!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0