Nostalgiiiiii

När jag cyklar med post dyker det upp så många nostalgiska minnen. Jag delar till alla adresser jag bott på i Kungsängen förutom där jag bor nu. Först Kritstigen där jag bodde från 0-12 år, sen Månstensvägen 12- ca 17år och sist Hjortronvägen där jag bodde när jag var 17-19. Helt olika tidsperioder i mitt liv.

Att cykla med post på Kritstigen känns märkligt. Det var liksom där jag lärde mig cykla, fick mina första riktiga vänner, på sommarkvällana lekte vi "tjuv och polis", "tjejerna mot killarna", "dunken för mig 123", gått med dockvagnarna, picknick i parken och allt det där dyker upp som fina och roliga minnen nu när jag är brevbärare. Men det är inte samma sak längre, inte samma känsla.. Åh vad jag skulle vilja vara 5 år just nu och inte ha några krav, inga måsten!! Hur skönt skulle inte det vara?

När jag åker förbi vår gammla villa på Månstensvägen tänker jag på alla sommarkvällar som jag och vännerna grillat där, druckit cider på altanen och på mitt rosa flickrum som jag älskade. Jag gillar den tiden.

Fast det jag tänker allra mest på när jag åker förbi villan är vår gamla brevlåda och nummer sju i keramik som sitter fastklistrad på lådan. Jag köpte "sjuan" när jag var i Spanien till pappa efter att min hemmafest ett halvår tidigare gått åt skogen.
Någon hade haft kul och sparkat ner vår brevlåda och därmed gick pappas första "sjua" sönder som han köpt när han var utomlands och jag minns hur arg han var! Löjlig grej att bli arg för eftersom att hela huset egentligen var uppochner! Rödvinsfläckar på nya vita mattan, två lampor trasiga, fruktkrig, vilket resulterade fula fläckar på tapeterna som aldrig gick bort, ned spydda toaletter och besök av polisen. Men jag minns att  pappa var mest arg för "sjuan" som var i småsplitter. Nu efteråt kan jag skratta åt det! haha men shiit vilken ångest jag hade och jag lovade mig själv att aldrig mer ha hemmafest.


Hittade några gammla bilder. Typ spelkväll hos mig 2004 och en blond jag? haha



7,0:ornas tid som sagt!








Nu ska jag snart till Kista med Malin och Natta :)


PUSS <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0