Vårdcentralen är ett skämt!

För tre veckor sen rinde dom från blodbussarna efter att jag varit där och lämnat blodprov och så berättade hon att jag hade rätt så extremt dåliga blodvärden och att jag borde kontakta vårdcentralen för att ta fler prover.

Jag ringde och fick en tid 2 veckor senare och hon i luren sa bara "ät jordgubbar, det är mkt järn i det..trots att säsongen är över", typiskt vårdcentralen...

Så idag fick jag stressa som fan på jobbet för att hinna, men jag hann och väl uppe på vårdcentralen möts jag av en bitter kärring i kassan som inte såg ut att gilla sitt jobb för fem öre. Jag betalade och gick in och satte mig i väntrummet. Några minuter senare ropade en manlig läkare upp mitt namn. Jag har absolut ingenting emot utländska läkare och jag brukar inte anmärka hur folk pratar men den här gången verkade det faktiskt inte ens som att han förstod vad jag sa. Det blev rätt jobbigt. Jag försökte förklara att jag hade dåliga blodvärden och tillslut fattade han vad jag menade och han skrev ut järntabletter. Han ställde lite frågor och en av dom var om jag var gick och hade barn? Jag skrattade och sa att herrgud jag är 19 år! Sen sa han bara att jag skulle gå till labbet och ta blodprov. Så jag läste mig till ett rum där det stod BLODPROV. Så jag antog att det var dit jag skulle så en förvirrad undersköterska tog ett stick i fingret på mig och så gick jag tillbaka till läkaren och sa att jag tagit ett blodprov men jag vill ju veta mitt blodvärde försökte jag säga men då säger han bara "Varför du vill veta det?"... SUCK! Det var ju därför jag är här sa jag, för att kolla mitt blodvärde? Han muttrade lite och sa att jag gått till fel labb. Så jag satte mig i ännu ett väntrum och så  kommer en lite trevligare tant och säger att det det gick bra att komma in. Så jag rabblar mitt personnummer ännu en gång och så kollar hon på mig och säger "Men hoppsan du ska ju göra ett järnprov och det kan vi inte göra på eftermiddagen, kom tillbaka en annan dag fast på morgonen innan klockan 10". AMEN SKJUT MIG tänkte jag.

Vårdcentralen kan ju ingenting!


Kommentarer
Postat av: Burrebus

Söta lilla clara

2010-08-31 @ 19:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0