Sumering av 2010

Januari
Jag lämar Kungsängen och Max i Barkarby och flyttar till Luleå och börjar jobba på Max i Robertsvik. Bor med Elin Karlander i hennes studentkorridorsrum på 19 kvm. Jag hade kanske en av mina bästa utgångar i happis med Linda och Henrika och kvällen slutade så mycket bättre än avskedsfesten jag hade med tjejgänget innan jag åkte då jag däckade klockan 10. Jag skyller på flyttnerverna ;)

Februari
Jag flyttar in i ett kollektiv med två andra killar på  Porsön. En Luleåbo som mest sjöng och popade popcorn och en velig skåning som hade lite beslutångest i allt han gjorde. Helt klart spännande tid. Jag fick en deltidstjänst på Max och när jag inte jobbade åkta jag några gånger och hälsade på Bäckman i Umeå. Jag var även hem till Kungsängen en sväng för att fira några tjejkompisars födelsedagar.

Mars
Jag levde på i Luleå och åkte till Seskarö och Linda och hon tog med mig på rensafari. Amanda kom och hälsade på mig i Luleå och vi hae kanske den roligaste utgången i Luleå tillsammans. Jag och Jossan halkade hem och besteg  snöberg i högklackade skor och kramade träd. Glömmer aldrig den hemgången haha.

April
Velade nog ignom hela den här månaden. Stanna i Luleå? Åka hem? Nytt boende? Jobba? Plugga? det mesta var snurrigt.

Maj
Äntligen fick jag se en lite varmare sida av Luleå. Ryssvärmen slog till och jag fick brännblåsor på armarna av solen haha jag som tål solen bra men norrlands solen var starkare än starkast. Några jobbiga farväl till nya bekantskaper, arbetskollegor och Luleå sen så var jag hemma i Kungsängen igen..

Juni
Bodde mina två första veckorna hemma i Kungsängen hos Lundbergarna innan jag flyttade in i Pappas etta på ringvägen. Jag jobbade hela månaden ut på Max i barkarby sen så var det goodbye hamburgare. Att ta farväl av hamburgerbranchen efter 4 år var nog det bästa jag gjort i år! Kul att träffa alla tjejkompisarna igen. Jag och Max åkte till Dalhalla och såg Arcade Fire. Ascoolt!

Juli
Gjorde ett besök i Haparanda. Började jobba på Posten. Hade många roliga utgångar med gamla goda vänner.

Augusti
Emma Burman hade avskedsfest och lämnade sverige för Usa. Malin också..Natta OCKSÅ! Många lämnade men jag var kvar och det var nog bra för mig att dra ner på flyttempot om man säger så. Jag stortrivdes att bo själv efter att ha bott i kollektivet i fyra månader i Luleå. Jag och Joel åkte och hälsade på vår kära moster på Gotland. riktigt kul helg! Jag umgicks mycket med min nya bekantskap Tea. Jag fick fortsatt jobb på posten några veckor.

September
Towe hade sin 20-års fest på Brunna krog, kräftskiva hos Emma H, Mickis hade 20-års fest och en Mp kväll. Partymånad om man säger så :) Jag sabina och Sofia tog det bästa beslutet att börja spela handboll igen ffast med Jakobsbergs GOIF.

Oktober
Jag åkte till Dalarna en helg med Lundbergarna, var på dop i Bollnäs, en vecka i Happis och hann fylla 20 :)

November
Jag elli och Biggan åkte till Dubai. Verkligen superhäftigt, typ som att komma till en annan värld. Jag hade ett gäng crazynorrlänningar på besök´och Emmy och Becka drog till Indien.

December
Helkul lagfest med handbollen. Mycket jobb, julfester, flyttar och nu är det sista december. Sitter här och funderar vart 2010 sprang iväg? Men jag vet att det var till något bra. Första halvåret gick rätt långsamt men nu sista sexmånaderna har bara gått av farten. Om två veckor är jag i Umeå!
Men först ska jag sticka in till stan och ta en fika med Tea för på månadag flyttar hon till Luleå och så ska jag försöka göra min nyårsnatt till den bästa :)



GOTT NYTT ÅR ALLA MINA CIRKUS 15 LÄSARE! ;)

NU GÖR VI 2011 TILL ETT GULDÅR!

<3

Clarabella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0