En fika på stan...

Jag har varit i stan och fikat med min gammla klasskompis från ettan i gymnasiet Adam. Vi flyttade till Luleå nästan samtidigt och nu pluggar han på universitetet här.
Det  var himla kul att snacka om gammla Kungsängen människor, minnen och gammla goda tider. Det blev mycket snack om Luleå, norrlänningar och den långa vintern. Vi satt säkert i en och en haltimme och snackade och tillslut kommer det fram en man i 50-års åldern och säger: "Vad trevligt det varit att ha fått lyssna på era drömmar och framtidplaner medans jag druckit mitt kaffe." Vi blev lite överraskade att han kom fram och pratade med oss, inte direkt att det skulle hända hemma i Stockholm för där pratar man inte med främlingar. Om det här skulle ha varit i Stockholm hade han fått en sneblick som sa "FREAK vad vill du?".


Tänk vilken skillnad.






Kommentarer
Postat av: thowe

Hahahha ååhh känner igen det där så himla mycket. samma här i karlstad!

2010-02-19 @ 16:07:45
URL: http://thowes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0