Hemma i Stockholm

Landade halv tre och jag fick känna på trafikkaoset på en gång.
Jag fick vänta på Arlanda express i 30 min sen när jag kom till Centralen möttes jag av en envis och tjurig gubbe i luckan. Jag hade betalat en sms-biljett mellan zonerna A-C men han påpekade surt att när man ska till Kungsängen måste man skriva ut alla zonerna A-B-C. Jag sa att jag hade skrivit A-C och att jag betalat 18 kr för det. Men trots att tåg var inställda och att det var rusningstrafik så tyckte han att jag var tvungen att skriva om sms:et. Jag gjorde självklart det och det kostade 36kr ytterigare. Så fucking 54 spänn för en ståplats till Kungsängen. TACK SL FÖR ER MEDKÄNSLA FÖR OSS RESENÄRER I DETTA KAOS! Jag tyckte stockholmarna klagade lite väl mkt på kaoset men nu förstår jag! Herreguuuuud!

Nu ska jag snart på middag hos Lunbergarna! :)


Sha sha!!! // Clara




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0