Snö och kallt

Det är jättekallt ute! -30 och det gör nästan ont i lungorna när man andas in den kalla luften.

Pratade med mamma idag och hon sa att Stockholm har snöstorm. Och som alla vet så blir det KAOS i Stockholm när snön kommer, inställda tåg, sena bussar, bilar kör av vägen m.m.
Då är jag ganska glad att bo här uppe för snö är inget ovanligt här uppe och norrlänningarna har bra rutin på det där med snöoväder. Bussarna håller tiderna trots snö. Tacka vet jag  Luleå lokaltrafik! :)

Enda gången jag faktiskt kommit lite sent med bussen var när Brolle JR skulle spela på Coop Arena idag och det var KÖ! Förstår ni? KÖ för att se Brolle. Men det kan man ju inte rå för! Jag menar ..Herregud han är ju trots allt norrlands stjärnskott så jag skulle säga att det inte gjorde något att komma 5 min sent till jobbet.

Det var ju iaf inte vädrets fel iaf. ;)




Lots of Love!

Clara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0