Kiruna is still alive

Det blev lite stressigt igår när och Elin kom fram till Kiruna...

E: Clara, läs vägbeskrivningen hur vi ska hitta till Campingen

C: Ja okej.. det står typ sväng höger på Lobolovägen.

E: Ja men vart är det då.

C: Här kan man svänga höger så sväng nu!

E: Nej förihelevet hahah då hamnar vi ju i ett industriområde

C: okej men sen står det sväng vämster på Hermelinsgatan..VÄNTA! Där stod et Hermelin! SVÄNG!

E: Clara det är känns sååå fel.. (Vi står på en vändplan)

C: Jo jag håller med.. vi ringer Linda!

E: Kanske bäst!

Efter samtalet med Linda och Elin har sagt "okej" i telefonen 100ggr och jag hunnit äta ett helt äpple av nersovistet att vi inte skulle hinna till festivalen!

E: Clara! vi kommer aldrig hitta! Det var typ 100 korsningar och jag minns första och då ska vi höger.

C: okej men vi kör.. eller ska vi byta så du är kartläsare?

E: Ehm neeej men vi kör långsamt och håll utkik!

C: okej men Elin du vet att jag har uselt lokalsinne!

E: Jo Clara jag vet hahah om jag hade lyssnat på dig hade vi först hamnat i ett industriområde och aldrig hittat ut!!  och om jag lyssnat på dig andra gången hade vi hamnat i Narvik!

C: SANT! Bäst att du guidar dig själv!

E: DÄR!!! RIPAN CAMPING!

C: YES!! Fan vad VI är bra.. eller okej DU :D hahah


Det blev att kasta in grejerna i stugan som var superfin, hälla i oss en Asti och några smirrar och springa till festivalområdet. 


KENT var super! mer hann vi typ inte se förutom lite av The Ark men de var väl sådär. Annars blev det lite öltältshäng, souvasätande och häng i Lindas och Simons nya lägenhet :)

Lyckad kväll :) Jag har även fått se PAJALA! :D Happygiirl!


PUSS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0