Sista kvällen!

Imorgon åker jag hem efter nästan 2 härliga veckor i norr. Imorgon börjar allvaret. Jag måste ta tag i mitt liv för om 4 veckor är jag arbetslös. Känns förjävligt och paniken smyger sig snabbt på. Jag har försökt att inte tänka på det så mycket men nu måste jag skärpa mig på rikigt.

Egentligen har jag ju en värld av möjligheter men vad fan vill jag med mitt liv? Jag vet iaf att jag aldrig mer ska steka en hamburgare och jag är sååå glad att jag äntligen tagit mig därifrån :)

25 januari flyttade jag till Luleå utan någon riktig plan, nu är det den 12 juli och jag har fortfarande ingen plan. Jag är tillbaka på ruta ett. Rastlösa jag får myrkryp i benen när jag tänker på att jag har en lägenhet i Stockholm men hellst av allt vill jag bara flytta iväg igen. Börja plugga men dum som jag är så har jag sökt kurser som jag egentligen inte vill läsa och i olika städer. LYCKAT! 

Så mina alternativ till hösten är:

1. Bo i Stockholm, leta jobb och förhoppningsvis få ngt och söka in till sjuksköterseprogrammet i Umeå till våren.

2. Flytta till Umeå och läsa pedagogik och fixa en kurs till.

3. Ta mina sommarjobbspengar och dra utomlands och vänta på bättre tider.

Vad tycker ni? haha

Sista kvällen i Korpikylä! Nu ska vi spela barfota-fotboll i solen, basta och sen grilla och mysa framför en brasa vid älven och Emil tar med sig gitarren :)


MYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0