Jag och bilar!! NONO

Jag har upptäckt att min bakre blinkers på bilen inte vill blinka och jag och Lina brukar alltid fixa bilen hos en bostnier som heter Senad, som är en mycket trevlig man. Han brukar alltid fixa saker när vi har problem för jag och Lina är inte så tekniska av oss..inte heller vår pappa. Jag själv brukar inte åka dit för jag tycker det är så pinsamt för en gång när jag skulle hämta bilen så råkade jag repa ena sidan i grinden haha och tydligen hade han sagt till Lina gången efter "jag såg din syster köra in i grinden" hahah men han fixade även den repan åt oss :)

Min och Linas konversation idag på facebookchatten var typ såhär:

C: Tja! hörru jag har upptäckt att vår bakre blinkers inte vill fungera...

L: Vadå fungerar den inte alls?

C: Neeej, jag tror vi måste åka till Senad...

L: Ja, jag var ju där förra veckan så limmade han vår bakruta och han gjorde det helt gratis. Eller istället för betalning fick jag lyssna på hans kusin som flytt från Jugoslavien 1990.

C: HAHA BRA! Då kan du väl åka dit imorgon och lyssna en timme till på fortsättningen? 

L: haha  Ja det var ju ganska intressant så..





Idag har jag varit och checkat in mammas nya lägenhet på Kungsholmen. Riktigt fräsch! :)


Ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0