Status? hmm NEJ

Godmorgon!

Igår jobbade jag och var väl hemma vid kvart över ett på natten. Som jag berättat så så bor jag hemma hos Lundbergarna som jag känt hela mitt liv och igår när jag kom hem så var Martina här också som är en vän till familjen. Det blev mycket snack om studier, jobb, framtiden och så. Fick höra mycket predikande för att man skulle börja plugga tidigt för om man  inte gjorde det så kunde man lätt bli fast i att bara jobba på skitställen. Även fast man inte visste vad man ville bli så tyckte M att man skulle hoppa på studier iaf för du kommer vara lika ovetande om din framtid om ett år...Sen så var det status att ta en universitetsexamen innan man ens fyllt 22.  Jag och Christina kunde inte riktigt hålla med om det.. ingen bryr väl sig om det?

Aja efter en timmes babblande om det fick jag lite nog och tog en dusch och gick och la mig. Jag vet att jag vill plugga och jag kommer aldrig någonsin stanna på Max för resten av livet...Sen så är det bra med lite arbets- och livs erfarenhet. Max har gett mig mycket trots att det är ett skitjobb så har jag lärt mig att möta människor och leda en grupp. Men nu har jag gjort mitt där och för mig skulle det inte göra något att jobba ett år till på ett annat ställe innan jag börjar plugga..jag menar jag är bara 19 och jag vill leva livet lite innan jag sk jobba i 50 år :)


Ajaa ha det bäst

C!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0