Rensafari@ Seskarö

Igår åkte jag till Seskarö och Linda. Vi var bara hemma hos henne på kvällen, tog det lugnt, snackade om allt och ingenting och hade allmänt trevligt. Linda och hennes mamma skrattade åt mig när jag sa att jag aldrig åkt spark och aldrig sett renar på nära håll. Dom tyckte så synd om mig att jag aldrig fått uppleva någon vinter i mitt liv. Så då kom vi på den fina idén att ta varsin spark på morgonen och kolla på en renflock som bor 2,5 km från Linda. Det var mig en upplevelse! :) Väldigt exotiskt att dricka te och äta frukostmackan mitt bland alla renar.

På vägen hem säger Linda: "Clara, kan inte du köpa det där huset som är till salu och flytta hit och jobba resten av livet på hemtjänsten eller nått."
Mitt svar blev: "Linda om jag ska flytta upp hit så ska jag bli en renskötare och ingenting annat :D
Linda: "Bra! Då blir vi grannar"

Jag och Linda dokumenterade såklart allt så det kommer snart bilder på både facebook och bloggen från vår utflykt. :)

Efter det så åkte vi till stan och fikade på Mayas med Henrika. Muchoo trevlans! Nu sitter jag i Korpikylä och snart blir det stan och träffa S.

Ha det bra!!

Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0