15 år

Vad vore livet utan musik?
Jag har tänkt väldigt mycket på det. Musik påminner en om så mycke. Både bra, dåliga, roliga minnen eller oftast till vissa personer.

Just nu lyssnar jag på Håkan Hellström och då tänker jag på tvillingarna Rimfors och Sofia Aronsson. Vi var 15 år och gick på alla hans konserter i Stockholm och när han var i Västerås tog vi tåget dit bara för att få se honom. Det var converse, stuprörs jeans, cheep monday, randiga tröjor och svarta hattar. Jag och Sofia hade till och med skrivit med svart spritpenna på en vit t-shirt "Visst känns det fint att vara vid liv!" som var en text rad från en av hans låtar. haha! Allt skulle låta så dramatiskt. Det var tider det. Även om känslorna för Håkan har svalnat så är det ändå tradition att gå och se honom på Gröna Lund varje år sista fredagen på sammaren. Vilken nostalgi.

Det bästa var kanske när vi var i Berwalldhallen och fick träffa Håkan Hellström back stage haha. Vi var nog dom lyckligaste 15-åringarna i världen den kvällen.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0