Livet är fullt av beslut

Satt precis och gick tillbaka och läste gammla inlägg i min blogg. Man glömmer så fort vad man gjort och varit med om, så det är lite tur att jag faktiskt skrivit blogg i några år så jag har något att gå tillbaka till.

Tanken som slog mig när jag läste gammla blogginlägg som är skrivna för ca två år sen är att jag förändrats. Kanske inte till något bättre eller sämre men jag är nog inte samma Clara som jag var för två år sen. Vågar jag säga en vuxnare Clara? Visst jag är ju samma impulsiva, för det mesta glada och positiva Clara med ett dåligt morgonhumör men mina tankebanor om mycket här i livet har förändrats. Jag har förstått att det inte är så lätt alla gånger att ta beslut för man vet aldrig om man gör rätt eller fel. Men som Markus Krunegård sjunger "Ibland gör man rätt, ibland gör man fel, LEV MED DET!" :)
Människor jag mött, jobbat och umgåtts med sista året har nog fått mig att förstå att det är bara jag själv som kan bestämma och ta mina beslut hrä i livet. Jag känner inte riktigt igen mig själv just nu för jag har hamnat lite i en svacka då jag blivit lite lat och typ hoppas på att jobben ska komma till mig men nu ska det bli ändring! Om en vecka är jag hemma och då ska jag ta tag i saker och ting!

Mina prioriteter här i livet just nu som jag bestämmt helt själv är:

1. Flytta hem till Stockholm

2. Skaffa nytt jobb. Sista juni SKA vara min sista dag inom hamburgerbranchen.

3. Flytta in på Ringvägen 14 i augusti

4. Ta sommaren som den kommer och ha jävligt kul med mina vänner.

5. Komma på vart jag vill resa senare i höst och verkligen komma iväg.

Snart har mitt första år efter gymnasiet gått och det har varit ett otroligt lärorikt år. Jag tror jag äntligen har en plan, den ska bara verkställas.

Jag hoppas bara att jag valt rätt att åka hem till Stockholm. Känns lite vemodigt just nu måste jag säga för jag kommer sakna alla här uppe så innerligt mycket men ska samtidigt bli kul att träffa alla gammla goa vänner :)


Bjuder på några sommarbilder från i fredags


Södra hamn





Alex (en av mina två sambos på assistent)




Jag och Elin Björkén innan utgången


Elin grillar :)


PUss PUSS

Clara





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0