Jag är svag för försäljare...

När jag och mamma var på hälsomässan förra söndagen så kom det fram en kille som ville att vi skulle vara med och tävla om ngn spadag ngnstans eller hur det nu var:

Killen: Hej, jag kommer från blabla och vill du ta chansen å vinna så svara på några enkla frågor här.
Mamma: Nej, men Clara du kan ju!
Jag: Jahaa (lika svårt att säga nej som alltid när det kommer till försäljare)

Jag svarade på några töntiga frågor och skrev ner mitt namn och telefonnummer utan att veta vad jag tävlade om..

Alldeles nyss rinde det upp en kille, lär ungefär såhär:

Jag: AA det är Clara
Kille: Ja hej Clara! Jag ringer från blabla
Jag: (oförstående) Jaha.. okej
Kille: Ja du svarade på en blankett på Hälsomässan förra söndagen
Jag: jajuste hehe
Kille: Du har tyvärr inte vunnit för du glömde skriva en motivering till att du skulle vinna..
Jag: Nähe okej.. så du kommer med ett tröstpris nu eller?
Kille: Jag ringer är ju så bara det är ju ett tröstpris hehe
Jag: haha jasså du säger det?
Kille: Ja eller asså mitt jobb är att ringa runt till alla som inte vunnit. Kul va? NOT!
Jag: haha jaa eller? Beror ju på vad tröstpriset blir?
Kille: Nja asså tröstpriset är att du kan få grejerna vi erbjuder lite billigare. Så är du intresserad?
Jag som fortfarande inte visste vad killen sålde sa bara att jag nog står över faktiskt.

Besviken kille: okej men då kanske jag kan skicka dig ett mail och våra produkter?
Jag: aah okej gör det!


haha asså som sagt jag kan inte säga nej till påhoppande försäljare... Jag har väldigt lätt för att skriva under saker. Igår skrev jag på ännu ett till mobilabonnemang för ett tuggummipaket! Nej jag måste skärpa mig.. ;)


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0