Norrbottningar i Stockholm

Vilken händeserik helg! Vet inte riktigt vart jag ska börja...

I fredags hämtade jag upp Robban på arlanda och så stack vi hem till mig och kastade i oss pizza och vin. Robban höll ett högt tempo, så högt att jag bara hann med två glas så var flaskan slut haha ;). Vi drog in mot stan och mötte upp Elin K som kom direkt från Västerås och med sig hade hon en stor resväska. Vi gick på Snaps på Medborgarplatsen. Dom skrattade lite när Elin frågade om det var lugnt och hon tog med sin partyväskan in och det var det som tur var. Senare kom Emmelie, Carina och Elin W och Emmelie säger högt i kön in "Oj man hör Elin enda hit" -Vakten "Jahaa ni menar norrlänningen med den stora partyväskan?" haha!

Vi dansade lite på Snaps och drog sen vidare till Kvarnen. Där var det lite sämre drag men helt okej ändå. På nattbussen hem sitter Robban och snackar bilar och champade på! haha Robban sluddrade så Champ=Skämt! haha fan vad jag och Elin garvade.


På lördagen åkte vi över till Lundbergarna på en kaffe för att sedan dra oss in mot stan för att möta upp Jossan och gå systemet. Det var en enorm kö till systemet, men vi fick det vi skulle ha och så drog vi till John Chris för en fika. Vi drog hem till Kungsängen för att äta middag och så kom Lina förbi. Senare dök Felix, Tea och Elin W upp och så var partyt igång. Det blev Hooula Hooula, dans till gammal 90-tals musik och vid kvart över 11 började vi dra oss mot Stureplan och Pure. Det var bra musik och så men vad fan äre med killarna... Såååå glassiga haha Elin K fick NOG!, Felix blev utkastad och Robban var bara borta...

Vi sprang runt på Sturplan och letade och tillslut får vi tag på honom. Dock var det svårt att höra vad han sa så jag fick prata med "killen" han var med som senare visar sig vara polisen...! Lite smågalet. Men det fixade upp sig efter en hamburgare på max ;) Vi tog en taxi hem till lugna Kengen.


Houla Houla Elin!

På söndagen var vi sjukligt trötta men vi tog oss till stan för lite shopping. Vi åt på en Kinarestaurang och drog sedan vidare till Eriksdahlshallen för jag skulle spela match... Herregud SÄMSTA matchen ever hahaha! Räcker nog med att säga att jag aldrig mer ska dricka dagen innan match.


Idag vaknade vi nyktra, SKÖNT! Heldag på stan, strosade runt i Gammlastan och fikade på ett mysigt café. haha Jossan och Elin K tycker Stockholmarna borde gå i en charmkurs. Kan nog hålla med om det ibland. Vi gick en sväng på julmarknaden också. Vi hittade "Grubbelgubbestenar" haha man ska viska alla sina bekymmer till grubbelgubben så ska man bli bekymmerlös. Vi köpte oss en varsin.

Roligaste var när vi var inte på Stadsmissionen och vi kollade runt lite och Elin skriker "TITTA, JÄKLAR VAD FIN!!! ÅÅH MÅSTE HAAA!!"..Jag och Jossan kollar frågande "Vadå vart?" "MEN DÄÄR!!". Jag börjar asgarva så jag var tvungen å springa ut ur butiken. Elin håller upp ett ankare och såhär glad blev hon:




Nu saknar jag redan mina tokiga norrlänningar... Men i vår kommer vi ses oftare! YES YES YES!! :D



Emmelie, Jossa, ElinK, Elin W :)


Tack för en kul helg!!!



PUss!

Clara

Kommentarer
Postat av: Elin K

Asså faan också vad mycket jag saknar dig!! Så himla roligt att läsa om vår helg! Ja jag längtar till våren redan nu... Bara en månad kvar typ... helt GAALET! Nästan så man tror det är ett champ....

2010-11-26 @ 00:27:42
Postat av: Anonym

RaraClara, tänk vilken underbar vår det kommer bli, då är vi "bara" 25 mil ifrån varandra, istället för 100 =)

Tacktacktack för en härlig helg, ses snart igen!!! =)

2010-11-26 @ 22:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0