Spådom

Jag är egentligen ingen som tror på spådom, men efter att Henrika hade varit hos en spådam i Haparanda blev jag också sugen på att gå dit. Jag var lite nervös innan jag gick dit men jag tog ett djupt andetag och plingade på. En kort, svarthårig tant, men guldringar i öronen och svarta kläder öppnade dörren. Hon bröt på finska och välkomnade mig in till ett rum där det var lite magsikt i luften. Röda sametsstolar och på bordet låg en stor gammal bok, lite häxlikt. Hon frågade när jag var född och vilken tid.





Det här var lita av vad hon sa:



Att jag som person var:

en som gillade när det hände saker.
att jag var social.
harmonisk.
organisatör.

Familj:

Hon såg att mina föräldrar var skilda.
Att jag hade mer kontakt med mamma än pappa (fast jag har nog ganska lika, fast på olika sätt)
Att jag själv skulle gifta mig åtminstonde en gång och få två barn.

Arbete:

Arbeta med människor.
Eller inom mode och design för jag är skapande (Tydligen! hehe)


Resa:

Jobba eller studera utomlands var inte uteslutet.
Att jag skulle flytta rätt långt

Sen sa hon:

Den kille du tänker på har du fortfarande kontakt med.
Ni har haft det sisådär men det finns känslor kvar så det är absolut inte över.

Min framtida:

Jag kommer träffa någon i Umeå som jag kommer inleda ett längre förhållande med.
Han är sportig.
Han är inte från Stockholm.
Lite svår att förstå men ändå känslosam.
Han har påbrå från något annat land eller så har ngn av hans föräldrar det.

Men sen kommer det dyka upp någon annan...



Jag gick från spådamen med ett leende på läpparna.



Ikväll har jag varit på Zumba. Det var en glädjekick! :)

Imorgon åker jag hem...


Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0