Bastusnack

Satt och funderade på en sak.

Här hemma i Stockholm bastar man bara när man är i simhallen typ och då gör man det för att bli torr efter duschen. Alla sitter invirad i sin handuk och håller igen allt man har för att inte börja svettas i den knappt märkbara temperaturskillnaden från simhallen.

I Norrland bastar man typ jämt! Där bastar man istället för duschar och man förfestar i bastun, umgås och snackar skit i bastun, där bastar man FÖR att svettas, alla sitter ogenerat utan handuk och svettas som djur!, dricker öl och jaa oj vad jag saknar Norrland, norrbotten, Tornedalen, Korpikylä just i detta nu :)


Som sagt ska Tore från Tornedalen på mitt jobb åka upp i skogarna och hugga ved hela nästa vecka så jag ska jobba istället för honom. Det innebär att jag inte kommer upp nästa helg som det var tänk. Avis jag är på Tore 55 just nu! :/


Ha en mysig fredag för det ska jag ha :)

Clara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0