Söndag och valdag!

Idag jobbar jag i vallokalen. Ganska trevligt jobb att ta emot röster måste jag säga. Det är såklart blandade åldrar på valdeltagarna men jag måste säga att gammlingarna förvånar mig, de borde ju ha störst koll och erfarenhet av hur en röstning går till men ändå så är det bara dom man måste rätta och säga till hur man ska gå tillväga.

En man i typ 35-40 årsåldern kommer fram till bordet och lägger fram två valkuvert med två gula röster.

Jag: Oj men du har visst två rikstagsröster..

Mannen: Vadå får jag inte ha det eller?

Jag: Ehm nej, det ska vara en valsedel av varje färg i varsitt kuvert.

Mannen: Så du menar att jag inte får lägga två röster? (stenseriös)

Jag: NEJ

Mannen: Okej, jaja då tar jag väl en då...

Jag: ja det får du nog lov att göra.


hahahah asså kul kille! Vad trodde han egentligen? Att han var speciell och kunde rösta hur mycket han ville på ett parti? :O FNISS FNISS vilka idioter det finns.


Aja

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0