Valfiasko!

Det blev ett skrämmande valresultat. Vilka jävla nötter är det som röstar på Sverigedemokraterna? Jag blir arg och frustrerad! Det säger väldigt mycket om hur mycket okunskap det finns bland människor. Vad ska dom i riksdagen och göra när de inte kommer med något vettigt och ingen vill ändå samarbeta med dom. Jag skäms!

Att det skulle bli vinst till alliansen var väntat. Många unga tänker bara på den extra femhundringen i plånboken varje månad och visst klart jag också vill ha mer pengar i plånboken men det är inte allt. Det som de unga inte tänker på är hur förjävla mycket mer pengar de som redan är rika tjänar på det och hur mycket de fattiga förlorar. Rättivist? NEJ! Ett fult spel är vad det är. Att använda "500 kr mer i plånboken" som ett argument för att locka unga röster är bara otroligt lågt.

I lördags träffade jag en full gammal klasskompis på bussen påväg hem. Han var stensäker på att ge sin röst till moderaterna. Hans argument var att han ville ha 500 kr extra i plånboken. Sen säger han och skrattar "Clara, vafaan hände med oss? Vi som skulle bli adovokater och revisorer? Du jobbar på posten, jag kör fiskbil och xxxxx jobbar med gamlingar hahah"

Jag tänkte bara för mig själv att det är just därför man INTE ska rösta på moderaterna. Många tror jag röstar på de parti de VILL tillhöra men egentligen inte tillhör. Idag ska man bara vara glad att man har ett extrajobb och varför i hela friden Reinfelt är Sverige ett land som toppar listan i Europas med att ha högst ungdomsarbetslöshet när ni vill kalla er för "Sveriges enda arbetarparti?" Ge oss jobb då förfan!

Suck, suck och åter suck!


Oj det här blev ett ganska tydligt inlägg vad jag röstade på. Men jag står för min röst för ett rödare Sverige! :)



Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0