Postträsket

Att jobba på posten är ibland som att jobba med pensionerade småbarn! Det gnabbas, pratas bebisspråk, det bråkas om vem som har rätt typ heeela tiden. Oftast är samtalsämnerna 1. Vädret, 2. Barnbarn (för de som har!), 3. Hund (för dom som inte har barnbarn), 4. Helgens svampplockning.

Det absolut hetasta samtalsämnet just nu är stegräknar tävlingen som pågår mellan alla postkontor i Sverige. Ni kan tänka er att det blir mycket tävlande och prat om det vid fikapausen...jag bah: gäsp!

Jag brukar stänga av och tänka på annat för jag har inga barn/barnbarn, ingen hund, plockar inte svamp, inte särskillt brydd om vädret och eftersom att jag bara är vikarie på heltid så fick jag ingen inbjudan till stegräknartävlingen.

Men jag gråter inte, tvärtom för då vet jag att jag inte sitter fast i postträsket! Den dagen jag börjar prata om svamp då kan ni börja bli oroliga ;)


PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0