Väder och vind!

Det blir mycket vädersnack som brevbärare. På mornarna när vi sorterar analyserar vi dagens väder, hur det ser ut, om dom mörka molnen möjligtvis blåser undan, om solen kommer skina, om SMHI håller vad do lovat eller ska man lita på DN:s prognos?. Sen kommer vi till klädseln..som brvbärare gäller det att klä sig rätt! Inte för varm, inte för kallt. Jag är alltid en optimist när det gäller vädret så jag cyklar nästan jämt i shorts och t-shirt och utan regnjacka i väskan, vilket jag inte skulle ha gjort idag! De mörka regnmolnen förföljde mig. Det var verkligen lokala skurar för det regnade vid en brevlåda och fem meter fram regnade det inte. Skumt väder.

Människor man möter på turen (penisonärer och sjukskrivna som vaktar sin brevlåda) kommer alltid med väder kommentarer. Idag fick jag höra:

"Kallt idag!"

"Stackars dig som måste cykla i regnet"

"Nej men är det brevbäraren! Det regnar inte på dig idag iaf"

"Nej men titta nu skiner solen"

SUCK! Vad är det med brevbärare och väderprognoser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0