Pitepalt och Schwimen på det!

Pitepalten som så omtalad skulle ge mig en såkallad "Schwimen" har nu tillverkats och ätits idag. Jag har skalat och rivit potatis, geggat ihop det med mjöl och salt, rullat fina bollar och lagt dom i kokande vatten. Mina kära vänner efter det hårda arbetet framstod en palt. Lite slemmigt till ytan, segt tuggmotstånd men är fasen så mycket godare än det ser ut. Vi åt och blev mätta.. eller som PiteMalin skulle säga att vi fick "Schwimen"! Alltså matkoma på rikssvenska hehe!











Så tack Malin för en kul matupplevelse!

Funderar på att bjuda nära och kära på palt när jag kommer hem! Vad sägs? är ni sugna?? :)


Kramis från Claris som nu fått uppleva en SCHWIMEN :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag skulle älska om du gjorde pitepalt. Åt det var sjätte vecka på tisdagar under hela min grundskoletid i Luleå och har inte ätit denna kulinariska rätt sedan dess. Pitepaltskramar från mamma

2011-04-08 @ 09:24:01
Postat av: Clara

Mamma då vet du vad som väntar :) Kramis din Claris

2011-04-08 @ 21:30:47
Postat av: Clara

Då vet du vad som väntar mammi :) Kramis din Claris

2011-04-08 @ 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0