Ett sista inlägg från Umeyo för i år

Om 12 timmar lämnar jag Umeå för att äntligen få komma hem och träffa familjen och alla vänner. Jag ser verkligen fram emot att träffa Joel, har inte sett han sen slutet av sommaren och har verkligen saknat honom. Listan på sakande människor kan bli rätt lång och jag hoppas jag hinner träffa de  flesta under mina dryga två veckor hemma i Stockholm.
 
Dagen har bestått av ett evigt tjat om hjälpmedel...Är sjukligt less på utbildningen och jullov tackar jag mer än gärna för. Vår lärare stod sedan och nötte en massa som jag inte ens lyssnade hälften till och hur mycket jag än försökte så gick det ut lika fort. Tillslut säger hon "Jaha... någon annan än Clara som vill att jag ska sluta babbla nu?" Är jag så genomskinlig? Jag kan väl inte vara den enda som vill ha julledigt nu..?

Resten av dagen har bestått av packande och en sista kaffe hemma hos Jenny. Det var inte vilken kaffe som helst för hon hade fått en riktig kaffemaskin i julklapp av sin pappa så vi fattiga studenter lyxade till det rejält med Caffé machiato och Chocolato. Mer än gott!

För övrigt så har jag haft en sjukt bra termin här i Umeå. Speciellt början med nollning, sittning, nya människor, gamla människor som man kommit ännu närmare. Vi är en At-familj och det kommer bli med stor sorg som jag kommer lämna detta sköna gäng den 20:e januari. Men det är ett senare dilemma... Först ska jag hem och fira jul med de allra bästa, spåra på juldagen med old friends och klyschor som "vad gör du nu förtiden" kommer klinga högt i dimman, annandagen med stora tjocka släkten, sen 4 härliga kaosdagar på posten, sen kommer fina Mary och Jenny på besök för att fira in det nya året!

Kommer bli storslaget!!!




Nu ska jag tvärkolla på One tree hill som man säger här i Umeyoo!


Puss alla finisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0