Rullstolsburen! Check!

Igår fick jag testa på att vara rullstolsburen hela dagen. Eller inte riktigt hela då jag på kvällen övervägde att resa på mig och köra dubbelpass på Iksu efter 10 timmars stillastittande. Det var alltså ingen frivillig sittning, utan en skoluppgift som blev rätt kul. Det är ju inte alla dagar som man får testa på hur det är att vara funtionshindrad så jag gick såklart all in för det! Först ville Maria testa rullstolens funktionalitet till att åka rulltrappa med mig i...gick sådär. Tog bussen ner på stan och fick åka upp på rampen, fick många blickar som sa: "Stackars unga tjejen... Kan inte vara lätt". Men jag tror jag såg rätt lycklig ut i min rullstol trots alla vädjande blickar. Väl på cafét blev jag nästan lite kränkt när kassakillen drog till med sin mesigaste röst och sa "Men dulle dig, om du vill ha grädde på din äppelkaka så ska du få det". Men TACK! haha rätt kul hur människor ändrar sitt bemötande bara för att man sitter i rullstol.

Efter 2 timmars fikande så skulle jag gå på toaletten, såklart var den inte handikappanpassad så jag kom inte ens in med rullstolen. Jag vände mig om och ropade till Per, Linnéa, Maria och Sofie. "Hörni blunda nu" och så kastade jag mig upp ur rullstolen och sprang in på toaletten. Det hela resulterade att halva caféet vände sina blickar mot mig och den tomma rullstolen som gapade tom. Vilken bluffare jag är! Ska nog vänta tills jag besöker Bibliotekscafét igen ;)

Väl hemma på Ålidhem så rullade jag och Sofie in på Ica bara för att testa på hur det är att handla i rullstol. Det första vi ser är 2 kg apelsiner, GOTT tänkte vi och jag slängde upp mina 2 kg i knät. Jag rullar vidare och ser inte hindret i miljön, nämligen en stålpinne sticker ut längst golvet på Ica och rullstolen tvärstannar och apelsinerna flyger  två meter framför mig och ut på golvet. Jag och Sofie viker oss av skratt och stackars killen som såg allt såg helt skräckslagen ut, som om han inte visste vart han skulle titta och göra för han hade svårt att hålla sig för skratt. Sofie min käre vän springer och gömmer sig bakom en hylla så jag får skamset plocka upp mina 2 kg apelsiner all by my self! hahaha ;D


Well har ni tur så kanske det dyker upp en bild på mig och rullstolen!


Imorgon är det fredag! Det firas med Stand up på Villan, pizzabakning och bastu hos Malin :) GILLAS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0