Vaire haira di va airbetsterapi. (jämtska)

Åre är mörkt, kallt, och förbannat vackert. Jag och Maria sitter och gapar när vi får åka bil och se alla fjälltoppar och dalar. Praktiken är dessvärre sådär. Jag är nöjd med beslutet om avhopp för just nu finns inget annat på min framtida karta.
Vi bor på en gård som sägs vara fin, vi har inte sett den i dagsljus och vi lär inte heller få göra det. Jag och Luskan delar på ca 18kvm och har ett gemensamt kök med 2 andra killar som vi inte har en aning om vad de gör här. En av dom äter chips och dricker nedrans massa cider en måndagkväll och den andra dricker wiskey och läser böcker. Jag och Luskan äter mest pepparkakor med ädelost på.
För omväxlingens skull så möttes jag och Luskan upp i Åre idag efter praktiken och strosade runt lite. De flesta ställen hade stängt så det blev en hamburgare och en öl på "Broken" sen hem med typ sista bussen 18.20. Nu ligger vi i våra 80cm sängar och kollar på varandra. Mer spännande än så blir det nog inte. Men vi är inte bittra för nu är det bara 2 dagar kvar tills vi är hemma! Ska bli skönt :)
PUSS
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0