En stockholmare som snackar göteborska och bor i Umeå?

Tredje dagen på universitetet är avklarad. Det känns som att jag varit i Umeå i flera veckor med det är bara fyra dagar. Det beror nog på att det är full rulle hela tiden. Skola, nollning och en massa nytt. Än sålänge känns allt jättebra, svårt att hinna tänka efter så mycket för det är mest kul hela tiden. Igår hade vi lekar med våra faddrar utomhus i snön och ikväll så har de hyrt lokal åt oss där vi ska förfesta och sedan ska vi ut på Corona eller NH. I klassen är vi 25 tjejer och 5 killar typ, men alla verkar supergulliga! Känns lite som att börja om på gymnasiet för alla är ungefär i samma ålder. :) Jag var lite orolig att det skulle vara jag och typ Margareta 45 men nejnej :)

Jag kom hem från stan för en liten stund sen. Jag har köpt böcker för 1500 och varit på systemet och laddat upp inför kvällens första race i Umeå.

Jag och Alban delar ju på mina 19 kvadrat nu men det går bra. Korridoren är jävligt skabbig. Det är jag, sju killar och en tjej till som jag inte sett till så renligheten är väl inte på topp i köket precis... Men det kanske blir bättre får man hoppas.

Jag kanske borde läsa lite ur min kurslitteratur nu och sen fixa lite inför kvällen.


Det var en kort update från mig..

Ska försöka bli lite bättre på att skriva!

Puss PUss

Clara

P.s fick höra från en klasskamrat igår att jag lät som en göteborgare? Umgåts för mycket med Alban kanske? :O


Kommentarer
Postat av: Burrebus

Låter ju alla tiders! Vad roligt att du har Alban med dig och att din klass verkar bra :)

2011-01-20 @ 01:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0