Dagens raring

Ännu en dag avklarad på posten. På måndag byter jag distrikt och därmed kommer jag börja ännu tidigare, suck! Mötte ett barn på turen idag också, han sprang efter mig i alla trapphus och han var så rar!

Pojke: Vad ska du göra med det där? (pekade på ett paket)
Jag: Jag ska ta tillbaka det till postkontoret för dem var inte hemma.
Pojke: (Tittar med stora ögon) Finns det ett kontor?
Jag: Ja, dit all post kommer.
Pojke: Men men men vart sover du då?
Jag: Hemma ?!
Pojke: Men nää du har ju ett kontor?
Jag: Ja men Posten är mitt jobb sen så har jag ju ett hem också.
Pojke: haha neeeeej du bor ju på posten.

Han trodde mig inte. haha barns verklighet är verkligen liten. ;)

Sen frågade jag honom vad han skulle jobba med när han blir stor och då svarade gullungen "Jag ska jobba med dig!" :)


Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0