Hemska matupplevelser

2 killar i min korridor var i köket samtidigt som mig idag när jag stod och lagade min paj till middag. Deras diskussion handlade om deras hemska skolmatsupplevelser. Det var allt från svarta äggulor till råa piskpinnar och skrumpna potatisar, jag själv valde att inte gå in i diskussionen.

När jag vänder mig om så står en av killarna lagar  Felix frysta pyttipanna och den andra killen sitter och äter en färdig frysmatsportion som är klar på typ 6 min i micron. Min första tanke var att närmare skolmat än sådär kommer man väl inte?! 

Det roliga är att dem där killarna kan inte vara så brydda om mat för pyttipanna-killen äter bara pyttipanna och stekt ägg i en röra. Ja, ordagrant så steker han ägget I pyttipannan! Ser ut som en spya och sen så låter han det spyan stå i stekpannan i 24 h, sen när maten är uppäten så låter han den "nedspydda" stekpannan stå 24h i vatten.!

Det kallar jag hemsk matupplevelse om något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0