En helg med Majsan

Igår hängde jag med Maj hela dagen. Vi möttes upp och var jättebakis och åt lunch i Kungsträdgården. Sen gick vi och fikade på ett jättemysigt café som ligger vid Östermalmstorg. Där satt vi och övervägde vad vi skulle göra på kvällen. Det blev vinkväll och massa tjejsnack tills klockan blev 12 och vi var lagom fulla och för trötta för att dra ut på krogen. Maj fick den lysande idén att vi skulle baka och så blev det! Syltkakor, Sirapskakor, chokladbollar och scones bakade vi på mindre än 1 och en halv timme. Shit vad kul det var att baka full. Tillslut visste vi inte vad vi skulle göra av alla kakor så vi fick den lysande idén att göra varsin påse med kakor till våra favoritkillar Bergman, Klasse och Mackan :) Planen var att vi skulle dra hem till dom på natten och hänga påsen på deras dörr men som tur var så kom Maj på att porten var låst så vi gick och la oss. Imorse åkte vi iväg och hängde påsarna på dörrarna. Vi var både i Abrahramsberg och Solna tills vi var heslut och satte oss i en park i Solna och åt upp resten av kakorna. ;)

Ikväll har jag ätit söndagsmiddag med min andra familj Lundbergarna och så blev det traditionellt kortspel. Jag förlorade, och jag tror varken jag har tur  i spel eller kärlek efter denna helg.

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0