Home is where your heart is!

Här kommer bomben!

Jag har tackat nej till jobbet på Gotland. Det finns en massa anledningar till varför jag valde bort det. Här kommer listan: 

- Mycket jobb och slit för samma lön som jag får på posten. 
- Jobb 6 dagar/ veckan
- På posten är jag alltid ledig helger.
- Jag får ångest av tanken att stå i en hamburgerbar hela sommaren och svettas i stekos och frityrolja.
- Ångest av all stress som arbetet hade inneburit.
- Jag trivs jättebra i Stockholm just nu så jag vill stanna. 
- Jag trivs med vänner och mitt boende. 


Nu tänker ni säker "Men Clara, tänk vilken erfarenhet av att ha varit arbetsledare och tänk vad kul du kommer ha på Gotland, nya människor och nya intryck"

Jag förstår hur ni tänker! MEN, jag har varit arbetsledare på Max och jag känner att jag lämnat det där bakom mig. Gotland står kvar för jag har min moster där och kan åka dit när jag vill i sommar när jag är ledig. Nya människor och nya intryck har jag fått under hela mitt år i Umeå, så jag lever på det ett tag nu.  Jag känner lugn och harmoni med mina vänner och familj här i Sthlm, just nu! Och som jag alltid fått höra "Clara. lev i nuet". Det är precis vad jag gör :) 

Ingen ångest över mitt beslut! :) 

Så nu vet nu vart ni hittar mig i sommar! 


Puss // Clara
 


Kommentarer
Postat av: E

Bra beslut Claris <3

2012-04-04 @ 20:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0