Jag tror jag förstår nu

Det blev en lördagkväll all by my self. Jag har kollat Oth och ätit kladdkaka. Det är kvalitetstid om något! Dock föredrar jag att hänga med vänner och dricka vin en lördagkväll men vad gör man när halva styrkan är i Sälen och alla andra väldigt upptagna eller bor i Kungsängen och jag är lat?

Läste min dagbok precis. Den är från 2009/2010 typ och jag hade så mycket problem. Haha nu när jag läser den förstår jag inte hur jag ens tänkte eller kände. Jag kanske har förändrats? Vuxit? Jag vill tro det iaf. Vill inte säga för mycket av vad som står i den där dagboken men jag skulle kunna sammanfatta den hela såhär: Förvirrad, Förälskad och totalt insnöad. Jag ville så mycket som att resa, plugga, tjäna pengar, flytta, trodde allt var bättre där jag inte var och så ville jag hitta mig själv. Jag har insett nu att allt det där är inte det viktigaste i livet och att hitta sig själv gör man bäst genom att leva i nuet. Det var inget jag trodde på förut och alla visa ord jag fick som att jag borde ta det lugnt fanns bara inte. Jag har alltid fått höra "Clara ha inte så bråttom".

Nu förstår jag vad de människorna menade, för det är inte förrän nu som jag verkligen förstår att jag har ju allt här. Familj och vänner som jag trivs allra bäst med!

Jag har inte bråttom längre. Jag är inte sådär töntigt förälskad i någon jobbig typ. Jag vill resa och plugga den dagen jag kommer på vad jag vill. Pengar är inte det viktigaste. Det som räknas är att man trivs med det man gör och jag gör det bra och har det bra! :)


Puss// från en lite klokare Clara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0