Direkt från ks

Operationen is done! Allt gick bra enligt läkaren, själv har jag svårt att se eftersom att jag har tejp och bandage över näsan. Jag var nervös när jag la mig på operationsbordet men narkosläkarna och sköterskorna var hur lugnande som helst. Insomnningen var en skräckblandad förtjusning. Jag ville liksom inte somna men kroppen gick inte att styra över och plötsligt var allt svart! Jag drömde om musik och vaknade av att dom säger "hon är vaken och andas normalt med munnen".  Jag svarade att jag drömde om musik och ville veta slutet. Sen kom tårar, men det var av lättnad. Det var gjort!
 
Sen hamnade jag på uppvaket. Jag hade svårt att hålla mig vaken. 2 timmar senare fick jag rulla ner på avdelningen. Alla har varit jättegulliga! Jag har fått dricka saft och 2 energidrycker. Känner ingen direkt hunger trots att det enda jag fått i mig på 25 timmar. 
 
Mamma har varit på besök, har pratat i telefon med några och fått fina lyckönskningar på sms och Facebook! Jag blir rörd vad fina människor jag har runt mig ❤. 
 
Imorgon får jag åka hem till mamma och äta soppa! Nu ska jag tillbringa min första natt på sjukhus i vuxenålder. Jag är lugnt och trivs rätt bra bakom mitt skynke i salen. Jag drog vinstlotten och fick fönsterplats. Ser nästan hem till norra stationsgatan här ifrån! 
 
kram från mig! /Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0